بیماری افسردگی
روانشناسی،مشاوره و راهنمایی
مشاوره در زمینه های:تشخیص اختلالات روانی،ازدواج،تحصیل،خانواده،فردی و....

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال روانی است که در آن خلق شخص آشفته می شود. خلق انسان به رنگین کمان شباهت دارد.هر خلق متمایز از خلقهای دیگر است، ولی هریک با دیگری ترکیب می شود.سایه های این رنگین کمان از افسردگی خفیف تا افسردگی شدید گسترده است.

همه ما از سایه های مختلف این رنگین کمان گذر می کنیم،احساسهای غم و ناراحتی،در مقابل از دست دادن شغل یا عزیزان،یک پاسخ عادی است،با این حال،وقتی این احساسهای نامناسب،افراطی و مخل کارایی می شوند،از آنها بعنوان اختلال خلقی یاد می شود.

چون افسردگی،اغلب مورد درمان قرار نمی گیرد،پزشکان از تعداد واقعی افراد مبتلا به افسردگی اطلاع ندارند.با این حال،آنها می دانند که تعداد افراد افسرده کم نیست.درواقع افسردگی به قدری متداول است که گاهی از آن بعنوان (سرماخوردگی روانی) یادمی شود.

تصاوير زيباسازی وبلاگ ، عروسك ياهو ، متحرك             www.bahar-20.com

اصطلاح افسردگی اغلب برای بیان اندوه عمیق به کار می رود. تقریبا همه افراد زمانی دچار غم و غصه شده اند.اماکسانی که بیماری افسردگی دارند (که گاهی آن را افسردگی عمده یا فسردگی بالینی می نامند تا از غم عادی تمیز داده شود)،دلسردی و نومیدی شدیدی تجربه می کنند که مدت زیادی طول می شد و معمولا با زندگی خانوادگی،شغلی یا موقعیتهای اجتماعی آنها تداخل می کند.اگر افسردگی عمده درمان نشود می تواند خطرناک باشد،افکار خودکشی جزء جدایی ناپذیر این بیماری است.هرچند که افراد مبتلا به افسردگی عمیق به ندرت نیروی کافی برای خودکشی دارند،با کم شدن افسردگی،احتمال بیشتری وجود دارد که اقدام به خودکشی کنند.

           منبع : راهنمای عملی درمان افسردگی/ ترجمه : مهدی گنجی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





20 آبان 1389برچسب:افسردگی, :: 23:37 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم که از مطالب کمال استفاده رو ببرید.به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستم. باتشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 233555
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1